söndag 12 juli 2009

Lite nya kort...

Här kommer ett bröllopskort i vitt och blått som man öppnar på mitten. Det underbara motivet med brudparet kommer ifrån Skogstokiga. Runtom har jag stansat ut hål och sedan trätt igenom silverfärgat satinband för att få en fin inramning av motivet. Jag har även lagt lite 3D-lack på blommorna för att framhäva dem bättre.

Här är ett kort till en kvinna som fyller 50 år och som gillar Italien och ett gott vin. Det rödrutiga pappret får representera Italien, då de ofta har sådana dukar på italienska restauranger ( har jag fått för mig i alla fall...) Stämpeln med vinflaskan kommer även den från Skogstokiga. Syns lite dåligt men jag har lagt lite 3D-lack på bladet på vinflaskan, blev en häftig effekt.

Imorgon börjar sista semesterveckan och det verkar som att det skulle bli lite bättre väder någon dag i alla fall. Idag ska jag dock jobba lite, bär strax av till Tingsryd som kör trav idag.

Ha det bra!
Kram Madde

4 kommentarer:

Anneli sa...

Så underbart bröllopskort så snyggt det blev silverfärgat satinband så fiffig komma på det.
Hoppas du får sol din sista semestervecka. Jag håller på räkna ner till min semester nu, ska bli så skönt...

Ha en toppen vecka
Krammmmmmmmmm Anneli

Gunnies Pysselhörna sa...

Jättefina kort du har verkligen fått till det, va duktig du är Madde, hoppas vi får sol resten av veckan.
Kram Gunnie

Louise sa...

Jätte fina kort.
Stämplen med brudparet var häftig.
Du är så duktigt på att göra fina kort och det är lika kul varje gång jag får se dom nya du gjort.

Kram kram
Louise

Viddan sa...

Hej!
Gillar ide'n med bandet kring brudparet! Det är första gången jag tittar in hos dig, men jag återkommer =)
Lena